مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی حمایت از روستائیان در مناطق گردشگر پذیر است، گفت: در این راستا از روستائیانی که متقاضی مرمت و تجهیز خانه‌های سنتی خود هستند حمایت می‌شود.
کد خبر: ۱۸۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 13 February 2016
 حسن رمضانی در جمع خبرنگاران از اختصاص وام به افرادی که خانه‌های سنتی خود را در روستاها به اقامتگاه‌های بوم گردی تبدیل کنند خبر داد.

وی اظهار داشت: افرادی که تمایل به این موضوع دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان اینکه یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از روستائیان در مناطق گردشگر پذیر است، گفت: در این راستا از روستائیانی که متقاضی مرمت و تجهیز خانه‌های سنتی خود برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشند حمایت شده و برای دریافت وام با بهره کم معرفی می‌شوند.

رمضانی با اشاره به اینکه هدف از این طرح رونق صنعت گردشگری و حمایت از روستائیان برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است، بیان کرد: این افراد می‌توانند با تبدیل خانه‌های خود به خانه بوم گردی علاوه بر درآمدزایی، صنایع دستی خود را نیز رونق بخشند.

وی به قابلیت‌های خاص روستای دهسلم از جمله نخلستان زیبای آن اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی خود را برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی در این روستا اعلام می‌مند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به پدیده‌های منحصر به فرد در بیابان لوت از جمله کوه‌های مریخی و تپه‌های ماسه‌ای یا همان ریگ یلان بیان کرد: هر فعالیت تفریحی ورزشی مانند رالی، سافاری و اسکی که به اصالت بیابان لطمه وارد کند ممنوع است و اینگونه فعالیت‌ها باید با مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فقط در مناطقی که مشخص شده انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار