نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با بیان اینکه مبنای مذاکرات هسته‌ای اقتدار و عظمت ملت ایران است، تصریح کرد: اقتدار ایران در مقابل زیاده‌خواهی استکبار مهمترین دستاورد توافق هسته‌ای است.
کد خبر: ۱۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 05 April 2015

"شهلامیرگلوبیات" افزود: تیم مذاکره‌کننده کشورمان مذاکرات سخت و نفس‌گیری را در بین 6 کشور چین، روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در لوزان سوئیس انجام دادند تا در نهایت دو طرف بر روی یک متن مشترک به عنوان بیانیه به توافق برسند تا یکی از طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این بیانیه تلاش 16 ماهه بین کشور ما و 6 کشور اروپایی بود، افزود: محتوای بیانیه همان است که توسط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان بیان شد. محتوای آن لغو تمامی تحریم‌ها و حفظ دانش هسته‌ای است که خواست ملت ایران هستند.

وی با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده تا رسیدن به نتیجه نهایی، اظهار کرد: امروز دشمنان ما به لحاظ قدرت ایران اسلامی پای میز مذاکره آمدند و این مهم نشان از اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان و تاثیرگذاری آن در تمامی معادلات بین‌المللی دارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با بیان اینکه مبنای مذاکرات هسته‌ای اقتدار و عظمت ملت ایران است، تصریح کرد: اقتدار ایران در مقابل زیاده‌خواهی استکبار مهمترین دستاورد توافق هسته‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت مقتدرانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان به رسمیت شناختن فعالیت هسته‌ای کشورمان را ممکن کرد و ضروری است که تاکید بر حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی در ادامه این روند همواره همچون گذشته سرلوحه اقدامات تیم مذاکره‌کننده باشد.

به گفته وی، براساس سخنان مقام معظم رهبری، تعاملات بین‌المللی کشور از جمله مذاکرات هسته‌ای باید بر سه اصل حکمت، عزت و مصلحت منطبق باشد و امیدواریم که بیانیه لوزان منطبق بر این سه اصل بوده باشد.

میرگلوبیات در ادامه ابراز امیدواری کرد که موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای منجر به گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شده و بسیاری از مطالبات و انتظارات مردم برطرف شود و آینده‌ای روشن پیش روی ملت قرار گیرد.

وی بیان کرد: برخی از مشکلات اقتصادی کشور در قالب برقراری ارتباطات بین‌المللی برطرف شده و امید است با لغو تمامی تحریم‌ها و برداشتن قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز تقویت و رونق تولید ملی شاهد رشد و توسعه روزافزون کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تولید و استفاده از نیروی انسانی بومی و کارآمد تنها راه نجات اقتصاد کشور است، تصریح کرد: تحقق عملی شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضمن ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی موجب افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت اقتصاد و در نهایت رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پنجشنبه شب گذشته در لوزان سوییس بیانیه‌ای درباره توافق اصولی بر سر چارچوب ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار