معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه در یک ماه گذشته شاهد کاهش روزانه مبتلایان به بیماری کرونا هستیم، اما شرایط کاملاً طرد و شکننده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به کرونا، خالی از بیمار شده و این شرایط، دانشگاه علوم پزشکی را در موقعیتی قرار می‌دهد که امکان گسترش هر نوع خدمتی را به مردم انجام دهد.
وی از همراهی مردم، اصناف و مسئولین قدردانی کرد و گفت: به خاطر شیوع کرونا ناچار بودیم برخی از خدمات را ممنوع اعلام کرده و متوقف کنیم، اما با کاهش تعداد مبتلایان و در صورت استمرار این شرایط در دو هفته آتی نیز، سعی خواهیم کرد تا با اتخاذ تصمیمات جدیدتر، خدمات غیر کرونایی را نیز به هم استانی ها ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: برای افزایش ارائه خدمت به مردم و بهبود کیفیت ارائه این خدمات، برنامه ریزی و تصمیمات گرفته شده که از هفته جاری اجرایی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، اعمال محدودیت های دو هفته ای، افزایش امکانات تشخیصی، راه اندازی تست سریع یا rapid و طرح ارزشمند شهید سلیمانی را از عمده‌ترین دلایل کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر در استان در روزهای گذشته اعلام کرد.
دکتر صادقی یادآورشد: قرار است بیمارستان های خصوصی قدس و سینا مبادرت به پذیرش بیمار جدید نکرده و بیماران بستری به تدریج درمان و مرخص شوند، همچنین بیمارستان تامین اجتماعی نیز کماکان ارائه خدمت خواهد کرد.
وی افزود: یک فاز بیمارستان آیت الله خوانساری نیز در حال ضدعفونی شدن است که به محض بازگشت شرایط به حالت عادی، زمینه انتقال بیماران فراهم می شود.
وی گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک نیز مقرر شد با تفکیک تمام کادر، پرسنل و امکانات تشخیصی و درمانی به صورت کاملاً مجزا از سایر خدمات، تا اطلاع ثانوی به بیمارانی که جراحی ضروری و یا الکتیو نیاز دارند، ارائه خدمت کند.
دکتر صادقی گفت: در سایر شهرستان ها نیز که تاکنون محدودیت اعمال جراحی وجود داشته، با توجه به تعداد پایین بیماران کرونایی در هر مرکز درمانی مقرر شد فضای این بیماران کاملاً مجزا و این مراکز به حالت عادی در خصوص انجام اعمال جراحی ضروری بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار