معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک ایده و طرح تحقیقاتی تا زمانیکه به فناوری و تولید نرسد، تنها و تنها یک ایده است و ایده باقی می ماند.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و استقرار هزاران صنعت و واحد تولیدی خرد و کوچک، این بخش(صنعت) می تواند حلقه مفقوده به نتیجه رسیدن طرح ها و پروژه های تحقیقاتی حوزه سلامت باشد.
وی اظهار داشت: رشد شاخص اچ ایندکس و افزایش مقالات isi اعضای هیئت علمی از دیگر دستاوردهای موفق ماست ،نسبت مقالات به اعضای هیات علمی رشد بالای ۹۰ درصدی دارد که نشان دهنده وجود اعضای خبره و ماهر در این دانشگاه می باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: عدم فعالیت و استقرار دانشکده داروسازی نیز یکی از مشکلات و حلقه گمشده تحقیقات مربوطه در این زمینه است.
وی یادآور شد: کمبود بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی و تفاوت با سایر مراکز و دانشگاه ها از دیگر مشکلات و چالش های پیش روی به ثمر ننشستن طرح تحقیقاتی است.
دکتر کمالی عدم استقبال پژوهشگران و محققان از طرح های فناورانه را چهارمین مشکل و حلقه گمشده از ایده تا تولید برشمرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات عمدتاً مالی و عدم اختصاص بودجه کافی به طرح های پیشنهادی پژوهشگران، با توجه به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهشگران، متاسفانه برخی از همکاران آنطور که باید و شاید به مرحله تولید ورود نمی کنند و طرح های آنان بر روی کاغذ باقی می ماند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: راه اندازی طرح رجیستری بیماری های شغلی و آلایندگی هوای اراک دو طرح تحقیقاتی مهم و از برنامه های آینده معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار