معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از انتقال هنرهای سنتی ایرانی در قالب دوره‌های آموزشی توسط استادان برجسته صنایع‌دستی به نسل جوان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 30 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی افزود: این دوره ها از ۱۲بهمن ماه سال جاری آغاز و به صورت رایگان برگزار می‌شود.
وی یادآورشد: ۳۰ کارگاه آموزشی یه مدت۲۱۶۰ ساعت، برای علاقمندان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شامل طراحی سنتی، مینا کاری، قلمزنی، چرم‌دوزی و چلنگری به صورت رایگان در سطح استان برگزار می‌شود.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اهميت آموزش در امر اشتغال‌زايي گفت: مطمئنا ارائه و آموزش صنايع‌دستی به جوانان در ايجاد اشتغال آنان موثر خواهد بود.
او هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ترویج رشته‌های بومی و ایجاد شرایط اشتغال از طریق مشاغل خانگی دانست و گفت: این دوره‌های آموزشی در تمامی شهرستانهای استان به علاقمندان ارائه خواهد شد.
کاظمی با بیان اینكه ۱۵ کارگاه از این دوره‌های به آموزش طراحی سنتی اختصاص داده شده است افزود: طراحی سنتی ریشه و پایه تمام رشته‌های صنایع دستی است و آموزش در این رشته می‌تواند در کیفیت آثار تولید شده تاثیر مستقیم داشته باشد و این دوره برای تمامی شاغلین صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.
معاون صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: هنرهای سنتی به دليل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه‌های هنری مي‌‏تواند عامل ترويج عناصر فرهنگي در نقاط مختلف کشور و حتي فراسوی مرزها باشد و از آنجائیکه طراحی سنتی مادر تمامی رشته‌های صنایع‌دستی شناخته می‌شود به همین دلیل بر همه هنرمندان فعال در رشته صنایع‌دستی لازم است که برای رشد و توسعه و ارتقاء دانش فنی در رشته فعالیت خود آشنایی کامل با این هنر را داشته باشند.
کاظمی گفت: بدون شک ارائه و آموزش در توان علمی شاغلین موثر خواهد بود و انتظار می‌رود بعد از این کارگاهها با استفاده از این فرصت آموزشی، توان فنی جامعه هدف افزایش یابد.
معاون صنایع دستی استان در ادامه افزود: هنرآموزانی که این دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کنند گواهی آموزشی صادر می‌شود و پس از برگزاری دوره ها و صدور مجوزهای مربوطه جهت اخذ تسهیلات کم بهره به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار