رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت:ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه با مشارکت خیرین فرهنگ‌دوست سنگ‌چین شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار افزود: بهسازی ورودی و محوطه مجاور آتشکده آتشکوه با همت هیات امنای روستای آتشکوه و با مشارکت خیرین، در حال اجرا است و در این مرحله تاکنون ۱۶۰ متر دیوار سنگی احداث شده است.
لعل‌بار یادآورشد: در این عملیات همچنین ۱۰۰۰ مترمربع محوطه مجاور تسطیح و خاک‌ریزی و پل مسیر نیز خاک‌ریزی و اصلاح شده است.
رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با قدردانی از اهالی فرهنگ‌دوست روستای آتشکوه، همچنین خیرین به ویژه حسین برقی و همچنین قاسم آقاباقری که با مشارکت در این کار فرهنگی خود در چند سال اخیر شاهد تغییرات خوبی در محوطه این اثر تاریخی بوده‌ایم گفت: عملیات سنگ‌چینی و حصارکشی این آتشکده دو ماه به طول انجامید و برای انجام این کاریک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.
او تاکید کرد: حفظ و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است و نیازمند همکاری و تلاش عموم مردم هستیم.
لعل بار با اشاره به لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی گفت: با انجام این سنگ‌چینی، زمینه نگهداری از این مکان تاریخی بهتر مهیا شده است و تردد و ورود گردشگران نیز تسهیل شده است.
رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات یاد آور شد: آتشکده آتشکوه در فاصله ۵ کیلومتری محور اصلی نیم‌ور واقع شده که با شهر محلات نزدیک به ۱۳ کیلومتر فاصله دارد این اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره ساسانی، در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۱۷ با شمارهٔ ثبت ۳۱۱در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار