رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: پلیس فتا آمادگی کامل برای تأمین امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی را دارد.
کد خبر: ۹۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 02 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی" با بیان اینکه تمام قوانین انتخاباتی در فضای حقیقی، در فضای مجازی نیز لازم‌الاجرا است افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، نامزد‌ها وحامیان آن‌ها فضا‌ی مجازی را به‌ عنوان رکن اصلی تبلیغات انتخاباتی خود برگزیده‌اند، بنابراین نامزدها و ستادهای تبلیغاتی باید در این فضا بر پایه اخلاق عمل کنند و اخلاق را در اولویت فعالیت‌های کاری خود قرارداده و از انتشار مطالب خلاف واقع و توهین به سایر نامزدها خودداری کنند.
وی یادآورشد: با توجه به مشخص بودن دستورالعمل‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در چارچوب قانون به نامزدها توصیه می‌کنیم که مطابق قوانین تبلیغاتی انتخاباتی درفضای مجازی عمل کنند و ازتخریب نامزدهای رقیب، ایجاد شایعات انتخاباتی و سوءاستفاده از فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی اجتناب کنند.
سرهنگ " آنقی" افزود: رصد و بررسی تخلفات انتخاباتی از اولویت‌های پلیس فتا استان در بحبوحه‌ انتخابات است و پس از رصد فعالیت‌ها، جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی،با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش شایعات بی‌پایه و اساس علیه نامزدهای انتخاباتی از تخلفات شایع پیش از انتخابات بوده و هم‌وطنان باید با دقت بالا و هوشیاری به‌ هیچ‌ عنوان فریب شایعات و اخبار کذب منتشرشده درکانال‌ها وگروه‌های تشکیل‌شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و ازعضویت درگروه‌های ناشناس خودداری کرده و خبرها و رویدادهای مربوط به انتخابات را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات منتشرشده در فضای مجازی توجهی نکنند و از باز نشرشایعات درفضای مجازی خودداری کنند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: یکی از راه‌های تشخیص اخبار جعلی از خبرهای واقعی،توجه به تاریخ، منبع و محتوای خبر بوده و باید در مورد گوینده خبر تحقیق کرد تا از صحت‌ و سقم آن مطلع شد،بنابراین کاربران باید با رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هرنوع تشنج وتشویش افکارعمومی پرهیزکنند.
وی افزود: همچنین در این شرایط،کلاهبرداران و سودجویان با ترفند ایجاد اپلیکیشن های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آن‌ها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند و اعمال خرابکارانه‌ خود را انجام می‌دهند، بنابراین کاربران اپلیکیشن تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشارکه بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.
سرهنگ آنقی با اشاره به مسئولیت فعالان فضای مجازی افزود: ادمین ها باید از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس در کانال‌ها و گروه‌های خود خودداری کنند و بر نوع فعاليت اعضاي گروه خود نظارت لازم را داشته باشند.
وی گفت:پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند تخلفات صورت گرفته در زمینه انتخابات را با مراجعه حضوری،استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا تماس با شماره۰۹۶۳۸۰با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار