رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۳ مورد عارضه ناشی از واکسن کرونا در استان مرکزی شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۷۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 26 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: تا امروز، ۱۳ مورد عارضه ناشی از واکسن شناسایی شده که منجر به بستری شده و پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت مرخص شده اند، در مجموع تا امروز هیچ عارضه جدی نداشته ایم.
وی یادآورشد: قبل از انتخابات، جلسات و میتینگ هایی برگزار شد که رعایت پروتکل ها در آنها صورت نگرفت و تذکرات لازم ارائه شد، اما روز انتخابات میزان رعایت پروتکل ها مطلوب بود.
وی تاکید کرد: روند ابتلا در استان افزایشی شده است و نیازمند کمک همه ارگان ها هستیم، در حال حاضر شرایط ظرفیتی تالارها و رستوران به شکلی است که اصلا پروتکل ها رعایت نمی شود، پس اگر این مراکز در همان لحظه برگزاری مراسم و پذیرش مردم، پلمب شوند، عملا اتفاق افتاده است و اثری نخواهد داشت، اما توقع این است که اتاق اصناف و مسئولان امر نظارت داشته باشند و به دانشگاه کمک کنند، شرایط اقتصادی را درک می کنیم، اما اگر طی ۴۸ ساعت تغییر در روال کاری تالارها و رستوران ها ایجاد نشود با کمک نیروی انتظامی اقدام می کنیم و حتی ممکن است که مراسم تالارها را کنسل و پلمب کنیم.
وی افزود: در کنار رستوران ها و تالارها، رانندگان تاکسی های تلفنی و اینترنتی ماسک استفاده نمی کنند و توقع می رود که نظارت لازم در این حوزه نیز اعمال شود، هر چند که در سطح شهر هم ناظریم که راننده ها از زدن ماسک خودداری می کنند.
دکتر جمالیان در ادامه به برگزاری کنکور سراسری در هفته آتی اشاره کرد و گفت: با آموزش و پرورش مذاکرات لازم انجام شده است تا امسال هم به مانند سال گذشته آزمونی بدون مشکل داشته باشیم، در سال گذشته هیچ یک از داوطلبین ابتلا به کرونا نداشتند که نشان از برگزاری مطلوب آزمون دارد.
وی درباره واکسیناسیون گفت: متاسفانه شایعاتی در این حوزه وجود دارد، در همه دانشگاه های کشور کمیته عوارض واکسیناسیون وجود دارد، در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون، ۷۱ هزار نفر دُز اول و ۲۶ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده اند، تا این لحظه ۶ مورد فوتی گزارش شده است که می تواند به واکسن مرتبط باشد، با بررسی صورت گرفته از این ۶ مورد تنها نسبت به یک مورد مشکوک هستیم که مرگ ناشی از تزریق واکسن بوده باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه تمامی تزریق ها رصد می شود، افزود: تا امروز ۱۳ مورد عارضه ناشی از واکسن شناسایی شده که منجر به بستری شده و پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت مرخص شده اند، در مجموع تا امروز هیچ عارضه جدی نداشته ایم، طی هفته جاری تمام افرادی که واکسن مرحله اول را دریافت کرده اند، دُز دوم را دریافت می کنند و خوشبختانه دُز مورد نیاز وارد استان شده است و نگرانی وجود ندارد و نیازی نیست قبل از تماس با افراد در مراکز واکسیناسیون حاضر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار