مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: طرح تکمیل و احداث شبکه آبیاری یک هزار هکتاری دشت خورخوره بیجار که از سد تالوار تأمین آب می‌گردد، توسط شرکت سازه‌ساروج‌ الغدیر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 16 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مداوم و جلسات متعدد و نظر به توافقات بعمل آمده و انعقاد تفاهم نامه با شرکت سازه‌ساروج‌الغدیر، اجرای طرح که با نظارت فنی مهندسین مشاور آب پردزان نواندیش صورت می‌گیرد، با هدف اولیه تبدیل یک هزار هکتار اراضی دیم به آبی، آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرائی این طرح، اظهار داشت: اجزای این طرح شامل تأمین برق، تأمین آب، تکمیل ایستگاه پمپاژ و اجرای شبکه ۱ و ۲ آبیاری تحت فشار داخل مزارع است.

وی افزود: تأمین برق پروژه مشتمل بر تقویت خط برق به طول حدود ۸ کیلومتر و احداث ۵ کیلومتر خط انتقال برق به ظرفیت ۲ مگاوات و همچنین تأمین و نصب الکتریکال مورد نیاز الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ تأمین آب و تأمین فشار ثانویه شبکه آبیاری تحت فشار است.

آریانژاد ادامه داد: تأمین آب پروژه مشتمل بر تهیه و اجرای ۵ خط انتقال آب مجزا از محل مخزن ذخیره آب ۲ هزار مترمکعبی بتنی به محدوده اراضی یک هزار هکتاری، بوده که در فاز اول ۶۵۰ هکتار شروع عملیات اجرایی آن است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل ایستگاه پمپاژ شامل نصب الکتروپمپ‌های شناور یا توربینی به همراه شیرآلات و اتصالات مورد نیاز به منظور انتقال آب لازم به مخزن ۲ هزار مترمکعبی است.

آریانژاد به شبکه آبیاری تحت فشار نیز اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه آبیاری بصورت تحت فشار در قالب سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک در سطح یک هزار هکتار، است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، هزینه اجرا و تکمیل طرح تا مرحله بهره‌برداری معادل دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: در صورت تزریق اعتبارات به موقع، این طرح ظرف مدت ۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و منافع آن به کشاورزان شریف و صبور منطقه خواهد رسید و ما در تلاشیم که اراضی بیشتری در این طرح تحت پوشش قرار گیرد و این امر سبب توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی خواهد شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار