مدیرکل صدا و سیمای کردستان از پخش ویژه‌برنامه‌های «نوروزانه ۱ و ۲»، «قویترین مرادن کرد ایران»، «زیست‌شناسان کوچک»، «هه‌تا یک» و... در ایام نوروز ۱۴۰۰ از شبکه استانی کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 17 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، جعفر عبدالملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌هادر سنندج برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیل در توسعه هر جامعه ایفا می‌کنند و نمی‌توان رسانه را منهای از توسعه دید.

وی افزود: صدا و سیما و سایر رسانه‌های کردستان باید در راستای همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در مسیر توسعه استان و ایجاد روحیه امید و خودباوری و شور و نشاط در جامعه تلاش کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: در راستای تعامل با سایر رسانه‌ها برنامه جامعی داشتیم که متاسفانه به واسطه شیوع کرونا این برنامه‌ها پیش نرفت.

ضرورت همگرایی هرچه بیشتر رسانه‌ها در مسیر توسعه

وی اضافه کرد: معتقدیم رسانه‌ها هر کدام خود جامعه مخاطب و تاثیرگذاری‌هایی دارند که همگرایی بیشتر می‌تواند در تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها کمک شایانی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه عنوان کرد: برنامه‌های خوبی برای ایام نوروز در صدا و سیمای مرکز کردستان تدوین شده و در این ایام پخش خواهد شد.

موسیقی با نگاه فاخر در کردستان ریشه تاریخی دارد

وی اذعان کرد: مردم کردستان فرهنگی بوده و موسیقی با نگاه فاخر در ساحت و فرهنگ دیرینه استان وجود دارد از این رو به موسیقی در برنامه‌های شبکه استانی به صورت جدی توجه شده است.

عبدالملکی افزود: معنای موسیقی، تعالی است و موسیقی مبتذل در فرهنگ کردستان جایی ندارد و ما برای این موسیقی فاخر احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

وی برنامه «نوروزانه ۱» ویژه تحویل سال یک برنامه ۲۴۰ دقیقه‌ای ساختار ترکیبی زنده و استودیویی است که روز جمعه به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ و ۳۰ پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: «نوروزانه ۲» ویژه شب‌های عید برنامه دیگر سیمای مرکز کردستان و در ۲۵ قسمت است که با آیتم‌های خلاقانه و نوآورانه هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: ویژه برنامه‌هایی برای کودکان تولید شده تا بتوانیم در این شرایط کرونایی ضمن دور کردن کودکان از فضای مجازی بستری برای ایجاد روحیه شادی و نشاط برای این عزیزان فراهم سازیم.

وی عنوان کرد: پخش برنامه ورزشی «قویترین مردان کُرد ایران» به تهیه کنندگی سیددارا سیدعباسی در ایام نوروز در ۱۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌­ای اجرا می‌شود.

وی گفت: همه پهلوانانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند کرد هستند و این می‌تواند بستری برای استعدادیابی بیشتر در این حوزه در استان باشد.

پخش مجموعه پویانمایی زیست‌شناسان کوچک

وی افزود: پخش مجموعه پویانمایی زیست‌شناسان کوچک به تهیه کنندگی رضا احمدیاری در ایام نوروز در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌­ای پخش می‌شود این برنامه جنبه آموزشی برای عموم سنین است.

وی اضافه کرد: پخش مجموعه مستند «ایران از نمای بالا» به تهیه کنندگی ایمان گودرزی در ۳۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌­ای هم از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام نوروز ۱۴۰۰ است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: برنامه «غار‌های کردستان» به تهیه کنندگی مسعود رخزاد در زمینه معرفی غار‌های تاریخی استان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود که ۴ قسمت آن در ایام نوروز پخش خواهد شد.

پخش برنامه افسانه و افسون به تهیه کنندگی کیوان مجیدی

وی گفت: برنامه افسانه و افسون به تهیه کنندگی کیوان مجیدی در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، برنامه «نگهبانان نوروز» به تهیه کنندگی سارا بهرامی در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه­‌ای، تولید ۲۶ نماهنگ ویژه ایام نوروز و پخش فیلم‌های سینمایی و... از دیگر برنامه‌های صدا و سیما در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ خواهد بود.

عبدالملکی اعلام کرد: پخش اخبار ناشنوایان هم از هفته آینده از شبکه استانی کردستان کلید می‌خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیمای استان جزء ۳ استان برتر کشور در بخش سیما و صدا هستیم، گفت: این مهم حاصل فرهنگ غنی این منطقه و تلاش بی‌وقفه همکاران و تلاشگران در این نهاد انقلابی است.

فرهنگ غنی کردستان آمیخته با دینداری و معنویت است

وی اضافه کرد: فرهنگ غنی استان کردستان که آمیخته با دینداری، معنویت و اعتقادات ارزشمند و تاریخ پر افتخار در ایران اسلامی بی‌نظیر است و به همین دلیل بار‌ها پیشنهاد داده‌ایم که صدا و سیمای کردستان را به عنوان قطب مستند موسیقی کشور معرفی کنیم.

عبدالملکی اضافه کرد: در رادیو کردستان در ایام نوروز با ویژه برنامه‌های خاصی به استقبال سال جدید خواهیم رفت و بدین ترتیب که در ویژه برنامه «نوروزی کورده‌واری» طبقه ب ساختار ترکیبی نمایشی با مدت زمان ۱۵۰ دقیقه که در لحظه‌تحویل سال تولید و پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه جیژوانی به‌هار ویژه ایام صبحگاهی هر روز با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و برنامه «به‌هاری کورده‌واری» نیز با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و با ساختار ترکیبی نمایشی هر روز ساعت ۱۶ الی ۱۸ پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه «هه‌تا یک» از دیگر برنامه‌های شاد برای این ایام است که اجرای مسابقه برای مخاطبان، صحبت‌های کارشناس در خصوص آداب و رسوم مردم در نوروز، شعر بهاری و نوروز، حکایت‌ها و روایت‌های محلی، داستان‌های طنز در مورد نوروز و ارتباط با مراکز دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آیتم‌های این برنامه‌ها خواهد بود.

عبدالملکی به برنامه ویژه نیمه شعبان هم گریزی زد و گفت: در این برنامه ارتباط با شبکه‌های استان‌های دیگر نیز خواهیم داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار